AI & Video: Het einde van authenticiteit of juist een nieuw begin?

AI & Video: Het einde van authenticiteit of juist een nieuw begin?

In de podcast van Competence Factory bespreek ik de impact van AI op video. We vragen ons af of authenticiteit nog mogelijk is nu AI video's kan genereren zonder menselijke tussenkomst. Ook hebben we het over de opmars van smartphones als filmcamera’s, de toekomst van videobewerking, de rol van humor in bedrijfsvideo’s en de invloed van AI op onze kijkgewoonten. Wordt AI de regisseur van ons kijkgedrag, of groeit juist de behoefte aan een menselijke touch

Zakelijk vloggen

Zakelijk vloggen

Zakelijk vloggen kan een merk versterken door zichtbaarheid en vertrouwen op te bouwen en de boodschap authentiek over te brengen. Medewerkers kunnen als merkambassadeurs fungeren en trots uitstralen, wat authenticiteit creëert. Ondanks koudwatervrees bij bedrijven is vloggen kostenefficiënt en snel.

De basis van interviewen voor een vlog

De basis van interviewen voor een vlog

Voor de meeste mensen is een interview een beetje eng. Ze staan niet vaak voor de camera en er spelen allerlei belangen en onzekerheden mee. Een goed interview vraagt om eerlijke en authentieke antwoorden; het is dus fijn als de geïnterviewde zich op zijn gemak voelt. Hoe stel je de geïnterviewde op zijn gemak en zorg je ervoor dat het interview een succes wordt?

Waarom verhalen zo belangrijk zijn in jouw vlogs

Waarom verhalen zo belangrijk zijn in jouw vlogs

De kracht van een vlog zit hem vaak in het ongedwongene. Denk aan een interviewer die onaangekondigd op een afdeling langsgaat. Als de mensen daar met plezier aan het werk zijn, zie je dat terug.

Helaas is het niet altijd mogelijk om een spontane vlog te maken. Soms heb je een boodschap die je wilt overbrengen. Je hebt dan een goed verhaal nodig om de kijker te boeien. Dit noemen we visual storytelling.

Wat zijn de voordelen van vlogs en hoe meet je het succes?

Wat zijn de voordelen van vlogs en hoe meet je het succes?

Steeds meer bedrijven en professionals gaan vloggen, omdat video een heel krachtig medium is. Als jij binnen je bedrijf voorstelt om te gaan vloggen, is een belangrijke vraag wat je er nu echt mee bereikt.

In dit artikel benoem ik de voordelen van bloggen, maar leg ik ook uit hoe je het succes van je vlogs kunt meten. Dit kan heel handig zijn als je een manager moet overtuigen om met vloggen te beginnen of juist om er mee door te gaan.