Loading...

The Story of storytelling

Tags: ,

Al 13 jaar ben ik actief als videoproducent bij mijn eigen bedrijf Videologic. Ik maak videoproducties in allerlei vormen. Reportages, aftermovies, talkshows, documentaires. Etc. Mijn doel is het maken van ‘video’s met resulaat’. Video’s die echt worden bekeken en die ‘iets’ teweeg brengen. Denk aan : extra kliks, meer begrip, enthousiasme of nieuwe bezoekers.
Ik heb een sales- en marketingachtergrond en heb veel ervaring in het vertellen van verhalen om zo de kijkers te informeren of te beïnvloeden.

En zo was er een moment dat ik samen met Esther Jacobs in Amsterdam appeltaart zat te eten, en ze vroeg om een workshop ‘Visual Storytelling’ te geven op een prachtige plek in Mallorca. In haar visie was ik heel handig met apps op de telefoon en wist ik veel over video en marketing.

Dus het idee was geboren. We prikte een datum en begonnen met de werving van deelnemers.

Binnen een paar dagen zat er workshop vol met deelnemers vanuit allerlei achtergronden. Gezondheidzorg, reiswebsite, voedingsspecialist etc etc.

En ja zo’n eerste workshop 😉 Ik bleek dus ontzettend veel kennis te hebben. Veel van de vaardigheden kwamen voort uit mijn eigen ervaringen als producent. Het maakt vaak niet uit of je nu werkt met grote camera’s om een kleine smartphone. Het gaat erom hoe je een verhaal bouwt, hoe je de kijker verleid om tot het einde te kijken en hoe je authentieke antwoorden krijgt. Kortom… enorm veel geleerd en heel veel kennis kunnen overdragen.

Daarna ging het snel. Een paar simpele posts op socialmedia waar voldoende voor andere relaties om mij uit te nodigen voor een workshop. Er ontstond een website en de rest is history 😉

Leave a comment